zondag 16 oktober 2011

Resistance is Futile in the Void

Geslaagd! En dan? Vliegen denk je? Nou, niet meteen...

Na het heugelijke nieuws samen met Janny de nodige papierhandel ingevuld. Omdat we de mannen van de geprivatiseerde post niet vertrouwen met ons kapitalen-gekost-hebbende-logboek (want dat moet ook mee), de hele handel zelf maar naar de loodgieters van de KIWA gebracht. Loodgieters? Ja, ze scharrelen daar wat bij. Kijk maar:
Nu moet je weten dat alleen de papierhandel voor de afgifte van je brevet mij 570 (!) euro kost. Nee, er hoort geen komma in. En dat zit me dwars. Voor dat geld kan je ook je grote driehoek vliegen! Of heb je 10 paspoorten. Wat een afzetters voor een papiertje dat uit de printer komt rollen. Ik ging dus met enige mate van opfokking naar de KIWA, een privaat bedrijf dat de vergunningverstrekking verzorgt, om te kijken in welk UWV gelijkend paleis zij zichzelf gehuisvest hebben. Dat pand bleek mee te vallen, maar de kosten gaan volgens mij naar de overhead. Ten eerste staat er een slagboom, waarna de mevrouw achter de luidspreker zich ermee ging bemoeien waar ik mocht parkeren. Eenmaal binnengekomen blijken daar 3 (!) dames achter de receptie te zitten. Drie (!). Allemaal hadden ze een blik in hun ogen van: pick me, pick me! Het parkeerverhaal was nog niet klaar: op welk vakje ik hem geparkeerd heb? WTF? Ik ben over 10min weg mevrouw, kom alleen wat papieren droppen. Neej, ze wilde me bijna naar buiten sturen om naar het nummer te kijken, want dat moet echt geadministreerd worden. Zucht. Ik krijg ook een bezoekerspasje mee, waar ze me zowaar niet eens om mijn BurgerServiceNummer en PINcode vroeg. Wat blijkt nu: de focking balie zit ernaast! Deuren staan open, dus ik zit welgeteld 10m bij de receptie vandaan, maar wel met pasje. Ook 1 voor Arjan natuurlijk, die mee was, want hij zou kwijt kunnen raken in het pand. Wat valt er dan te halen? Afvoerpijpjes? Zwanenhalzen? Kom op! Na het neertellen van de 570 euri's mag ik weg, maar niet nadat ik ook een munt heb gekregen voor het uitrijden van de parkeerplaats. Ligt het aan mij, of had ze ook gewoon op de knop kunnen drukken, zoals bij het inrijden? Zucht, laat het gaan.

You have entered The Borg. Resistance is Futile. You will be assimilated.
StarTrek fans als jullie zijn, weten jullie dat The Borg in The Void wonen, een gebied met nix, een leegte. Daar zit ik nu ook in. Geslaagd voor het examen, maar niet mogen vliegen, want het papiertje is nog niet binnen. En dat met CAVOK (strak blauwe lucht) buiten... Het jeukt.

Update: hijs binnen! Mooi he! #trotsalseenpauw



1 opmerking:

  1. Hoi Danny,

    Mijn advies: bel ze morgen al op of ze bijna klaar zijn met een smoes dat volgende week een club vlucht is. Ik deed het zelfde en had het brevet in paar dagen hierdoor (wel zelf opgehaald).

    En dan vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen! ;-).

    Groet,
    Dennis

    BeantwoordenVerwijderen