zondag 28 november 2010

Round and Round met Marc

Ik had hem gewaarschuwd. We gaan alleen starts en landingen oefenen, dus veel van de omgeving zal je niet zien. En we gaan dus de hele tijd op en neer, dat is echt niet lekker voor je maag. Zie eerder blog over de avonturen van mijn zus. Weet je het echt heel zeker?

Nou, die durft! Marc ging dus mee. Beetje vroeg gegaan, zodat ik Marc een beetje kon bijpraten over de vluchtvoorbereiding. Hij heeft er ook wel interesse in, dus hij luisterde vol aandacht. Vluchtplan indienen voor de Search&Rescue, NOTAM's nalezen voor last minute restricties, vliegtuiglogboek nagekeken op meldingen over verloren propellors en vleugels... nix van dat alles. Rondje vliegtuig voor de pre flight inspection. Marc vertelde ik niet veel nieuws. Eager to fly, dus met een headset in the back.

Het weer was niet super, maar genoeg voor onze trainingsvluchten in het circuit. Allerlei soorten landingen moest ik van Marguerite doen. Met flaps, zonder flaps, op 700 voet, maar ook op 1000 voet, extended downwind voor een lange approach en short finals over de treshold (lijntje aan begin van de baan). De glide ins waren de leukste: zonder motor het juiste glijpad kiezen... Wel 10x. Elke keer: after take off checks (flaps op) en downwind checks (flaps weer omlaag), mengsel, rpm settings, brandstofpomp etc.

Zoals altijd zaten er prachtige landingen bij, maar ook een paar iets hardere... Marc hoorde ik niet. Geen bwuoah in het zakje, geen kotsneigingen met bolle wangen, helemaal nix. Alleen een brede lach van oor tot oor en klik klik voor de mooiste plaatjes. Zie hier een selectie.

Dus, zoekt u nog een fotograaf... ik weet er 1.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten