dinsdag 7 september 2010

Centraal Bureau Rij(?)Vaardigheidsbewijzen

Ik zal maar met de deur in huis vallen: Jaaaah, gehaald!
Vandaag de eerste twee theorie examens gedaan bij het CBR in Utrecht.

Performance & Planning was niet al te moeilijk. De Weight & Balance berekening was superkort, de grafiekvraagjes easy en bij de kennisvraagjes wist ik de instinkers te omzeilen, thx 2 the proefexamens. (zoals bijvoorbeeld dat de LDA (Landing Distance Available) niet afhangt van luchtdruk, temperatuur, gewicht en snelheid, maar gewoon van de lengte van het asfalt!!!) Kind kan de was doen.

Principles of Flight was iets moeilijker, maar omdat het 32 vragen had, mocht je er ook wat meer fout hebben. (Score moet minimaal 75% zijn) Veel weet-vraagjes, over lift, belastingsfactoren (G-krachten) en wat kan er mis zijn als...-vragen.

Ik ben met vlag en wimpel geslaagd: Performance & Planning 94% (1 foutje in 16 vragen) en Principles of Flight 97% (1 foutje in 32 vragen), dus Danny is superblij. De kop is eraf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten