vrijdag 4 november 2011

De Eerste keer

De dag dat ik je voor het eerst zag zal ik niet snel vergeten.
Het was licht bewolkt, een flinke bries deed je fonkelende gestalte zacht heen en weer wiegen. Het gaf je iets ongenaakbaars.

Ik moet toegeven dat ik een beetje bang voor je was. Het was je geur maar vooral je overweldigende geluid dat me deed huiveren.
Ik probeerde er zo weinig mogelijk van te laten merken, maar ik denk dat het wel duidelijk was dat jij het was die mij leidde, in plaats van andersom.
Mijn bonzend hart werd slechts overstemd door jouw luidruchtige aanwezigheid.

Toen ik je vaker gezien had kwam ik meer tot rust bij je. Het bleef spannend maar geleidelijk aan kon ik genieten van je kwaliteiten. Je immer rustige natuur, je ijzersterke gestel, maar vooral van je onverstoorbaarheid.
Hoe ze je ook behandelen en wie er ook aan je zit, het lijkt je niets te doen.
Het is denk ik die onverstoorbaarheid van je waar ik het meest van houd. Het gaf me vertrouwen voor die eerst keer dat we alleen waren.

Ik denk dat iedereen het wel gemerkt had en dat Victor daarom eerder uitstapte.
Daar stonden we dan, jij en ik. Mijn hart klopte sneller dan ooit, maar ik wist wat me te doen stond. “Hoe loopt dit af ?” dacht ik nog in een flits, maar ik besloot me van die angst nooit meer iets aan te trekken.
Ik greep je vast en weg waren we, voor mijn idee stegen we overal bovenuit.
Ze zeggen dat de eerste keer nooit de beste is, maar ik zal het nooit vergeten.
Dat intense gevoel, vooral na afloop, het heeft me veranderd.
Jij hebt mij veranderd.
Voor de rest van mijn leven.

Nu heb ik je al een tijdje niet meer gezien.
Soms hoor ik in de verte je naam, als een ander je roept. Ik zou dan willen antwoorden maar dat zou waanzin zijn. Je bent nu met iemand anders.
Kennen zij je nukken ?
Weten ze hoe je het het liefste hebt ?
Ik geloof er niets van.

Ik denk dan maar terug aan de kostbare uren die we samen doorbrachten, en dat jij het was die me inwijdde.

Juliette Juliette Mike, happy landings !


Dit gedicht is geschreven door Gerhard van Roon, member van het 070 Squadron, ter gelegenheid van de laatste departure van Rotterdam van de PH-JJM. Zij is verkocht aan een Franse vliegclub. Komt u haar daar tegen, laat het ons vooral weten, liefst met foto!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten